Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Oś jako kluczowy element konstrukcji rozrzutnika do obornika
Rozrzutnik obornika należy do podstawowych urządzeń pozwalających na efektywną uprawę roli przez jej odpowiednie nawożenie. Rośliny wzbogacane azotem mogą rozwijać się szybciej, a podanie jego właściwej dawki w postaci naturalnego obornika jest korzystnie nie tylko ze względów ekologicznych, ale i finansowych. Do przeprowadzenia całego procesu konieczne będzie jednak użycie maszyny o właściwie dobranej konstrukcji.
Znaczenie podwozia w rozrzutniku obornika
Rozrzutniki gnoju to maszyny, które za sprawą obracających się wałów wyposażonych w specjalnie wyprofilowane palce lub rogi są w stanie skutecznie rozprowadzać nawóz po powierzchni przeznaczonej pod uprawę. W większości przypadków przy zakupie nowego urządzenia użytkownicy słusznie przywiązują wagę do ich konstrukcji, a także do wspomagającego ich działanie łańcuchowego systemu ruchomej podłogi, przesuwającego materiał w stronę adaptera czy zamontowanych deflektorów ułatwiających dobór kąta i kierunku rozrzutu. Rozważając nabycie rozrzutnika gnoju, nie można jednak zapominać o układzie jezdnym. Ma on duże znaczenie, ponieważ ze względu na masę ładowanego materiału, musi radzić sobie ze sporymi obciążeniami i trudnymi warunkami terenowymi, a jednocześnie nie dopuszczać do nadmiernego ugniatania gleby. Producenci stosują w tym celu różne rozwiązania techniczne. Przez pewien czas popularnością cieszyły się podwozia dwuosiowe typu tandem. Obecnie coraz częściej spotyka się maszyny jednoosiowe.
Rozrzutniki gnoju SPREADER
Przykładem producenta, który z powodzeniem zdecydował się na zastosowanie podwozia jednoosiowego, jest firma A-LIMA-BIS, montująca je w swoich urządzeniach EVO SPREADER. Maszyny te są dostępne w ładownościach 6–16 ton i pojemnościach między 7,3 a 16,8 m3 z opcją powiększenia po zakupie nadstawek. Zastosowane podwozia jednoosiowe oznaczają spory rozmiar kół, który wiąże się z mniejszymi oporami toczenia, a jednocześnie z uwagi na dużą powierzchnię styku pozwala na zachowanie niedużego nacisku na podłoże. Zapewnia także łatwe manewrowanie bez niszczenia powierzchni oraz ogranicza zapotrzebowanie na moc ciągnika. Dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu kół w maszynach SPREADER udało się zachować niską krawędź załadunku, a tym samym obniżyć środek ciężkości, poprawiając stabilność.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana